Amina

Här är en lista som det kommer fattas 1000saker på, men som sagt bloggen är också till för att kunna gå tillbaka och följa Aminas utveckling, dum som jag är har jag inte skrivit upp hur många månader hon var *suck*

Detta med första leéndet var hon som alla andra och jollret och allt det där, så det skippar vi.

Amina kan säga

Hej
Hejdå
Mamma
Titta (det ordet som används flitigast)
Pappa (Dada)
Och självklart sjunga!
Vad dä

Amina kan

Pussas
Hon kan stå själv i flera minuter
Hon har gått minst 7steg själv
Gå runt saker
Dansa
Vinka
Klappahänderna
Klättra
Köra sin gröna bil ( både på och avstigning)
Ta av sig blöjan
Ta av sig strumpbyxor (strumpor är ingen idé att skriva med det gjorde hon redan som liten bebis)
Blåsa (inte på magen utan mest på armen)
Lägga sin ner på golvet och låtsas snarka ( jag ligger ibland på golvet så hon har härmat mig)
Rörelser till
* Imse vimse spindel
* Kalle Anka satt på en planka

Aminas favorit mat/godsaker

Potatisgratäng
korv & stroganoff
Ost mackor
Skink & ost mjukost med macka
Äppelmos
Annanas glass (första plats)
Annanas

Aminas favorit dricka

Coca Cola
Fanta iknow vidrigt
Kaffe med hög koffeinhalt
Red bull


Nää skoja bara;)
Det enda hon får är Vatten av oss.

Tänder

De två första tänderna 6månader
Och nu har hon 8 tänder


Något jag glömt? Denna listan kommer ju förstås fyllas på om jag kommer på något.

Denna månaden har hon blivit jätte go av sig en massa kramar och pussar.



Kommentarer
Postat av: Lena Johanneson

Va hon växer....Kramis!

2010-09-04 @ 19:22:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0