Outsiders

Nyss sett på outsiders om unga mammor, tänk att bli gravid när man är 13år här i Sverige är ju inte det så jätte vanligt men tänk i andra länder när de som 11?åringar gifts bort till män & får barn i 12års åldern, det är tillvisso kanske så i deras kultur, men tänk er själva att bli gravid som 13år, men jag fick ju inte mens föräns jag var 14dock men ändå.
Jag är glad att jag var så pass gammal jag är när jag fick barn, fast jag inte gått ur skolan så har jag haft min frihet som kan vara svårt att få när man är en ungmamma, men menar inte att man är en sämre mamma bara för att man är ung. Men vad är en dålig mamma? och vad är en bra mamma?
De som var med på Outsiders verkar vara jättebra mammor men hade dock svårt för han killen som var med, för att han var ute med hunden så skulle mamman ta blöjorna? så säger man juh inte.

Men det som är postivt att få barn när man kanske är 25-30 då har man förmodligen ett jobb och har en inkomst som inte är baserad på 1050kr utan kanske 12tusen, man har nog ett eget boende man har kanske varit ute och rest endel festat osv..

Men positivt som ungmamma man orkar förmodligen mycket mer man har nog mer barnasinne kvar, man kämpar förmodligen mer med att bli klar med skolan då har man ju inte bara säg själv att tänka på längre.

Men att behöva växa upp så fort på 9månader kanske du går från vara ute med vänner varje helg sova till en kl1 ja ni vet & sedan gå till 0 i frihet om man inte har nära som hjälper en förstås.

Men många man hör om som är ute VARJE helg när de har barn och skaffar barnvakt hit och dit och struntar i sitt barn då var nog inte dom den redo för barn.

Älskar min Amina <3


Kommentarer
Postat av: Åsa

Tack så jättemycket :)

2010-08-11 @ 21:53:47
URL: http://alkemyr.blogg.alkemyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0