18/8-09

Pengarna rullar in imorgon funderar på att klicka hem Pip Larsson eller Solsidan eller varför inte båda?
Tyvärr lånar jag inte ut serier har blvivit hack i endel skivor av dom så noot funny.
Igår klickade vi hem svart/vita kort får la se hur kvalitén blir, Fujidirekt kunde inte framkalla dom men extrafilm kunde ja så det återstår att se.

Vet att ni vill läsa om opertionen så får vell skriva;)
Blev en sen natt somnade vid 4.00 och var tvungen gå upp halv 7.. ja trötter ohja blev en dusch och fick använda den där svampen man var tvungen ha luktade som tandläkare använder när de tvättar händerna.
Mamma kom och hämta mig och vi var vid sjukhuset några minuter innan kl 8.
Anmälde mig osv.. mamma träffade en gammal jobbar kompis, fick tabletter och byta om till snygga sexiga kläder, det är 2000tal nu lite nytt kan dom vell komma med?
Sen fick vi sätta oss i ett väntrum väntade typ i 40min sen fick vi prata med två läkare, självklart följde mamma med, en var jättetrevlig sedan var det en från Norge fattade inte ett ord vad han sa, han använde läkartermer, och skrattade, va fan inget att skratta åt äckligt att de ska vara där nere på mig, så jag började bli orolig, de förklarade inte alls bra vad de skulle göra de började skämta, och frågade om jag hade haft ont när jag kissade, och sedan sa de att stenen kanske redan var ute, bara för att jag inte haft så ont eller något.
Efter vi pratat med dom så började gråta fick panik, jag är en sådan person som inte tycker manliga läkare ska vara där nere på en tjej, men det skulle vara med kvinnliga sköterskor så då blev jag lite lugnare.
Har blivit sövd 1 gång innan så det var noo problemo rätt häftigt faktiskt ligga där klarvaken till att allt blir suddigt.
På öppvaket var det bara en massa trevlig personal, men läkaren som opererade pratade med mig när jag inte ritkigt var helt klar i huvudet, men det hade blivit ärrbildning och var trångt att komma in, så jag har en sak nu som avlastar urinröret. Jag kommer inte ihåg ifall de krossade stenen eller plockade ut den, jag bad om att få se stenen innan operationen men icke då. Men fick ingen vidare information. 
Bara att jag skulle ta ut den där saken om två veckor.
Var jätte kissnödig nästan när jag vaknade så en sköterska fick följa med på toa så frukstanvärdt ont har jag aldrig i hela mitt liv haft, kändes som att kissa med taggtråd i urinröret exakt så som de förklarade det, så kissa var ju inget man ville göra precis. Var vaken max två timmar i sträck när jag kom hem, somnade även i Jimmies knä på kvällen, så go att han tar hand om mig.

Idag har det blivit lite bättre men måste kissa minst 2ggr i timmen, är kissnödig konstant! Och JA det gör fortfarande förjävligt ont.

Så njursten är inte något jag önskar någon.

Ska iväg på röntgen i september för att se så allt är ute, så ni kommer få höra mer om min stackars njure/urinledare;)


Kommentarer
Postat av: Lena

Fin blogg nu har!!! Kul att läsa och få se dina Fina bilder. Kramis!

2010-08-21 @ 19:33:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0