............

Hej!
Natten har gått bra, men jag vakna inatt och bad Jimmie ta bort Amina från mig (trodde jag precis hade ammat) så han skulle lyfta bort henne, J:men vart är hon då?? A: Oj just det hon ligger i sin säng. Vadå borta?? haha
Hon är det enda som finns i mitt huvud:)
Blev en morgon promenad idag med härligt! Och så har Amina träffat sin faster en snabbis. Igår träffa hon även sin farfar och hans sambo. Bergman var här igår och så kom Tjo upp ett tag så han fick se lillan å så spela vi hjärter och JAG vann;) Han hade köpt en jätte söt body till Lillan som hon har på sig nu, tvätta den i går kväll.
Sen var elena påväg hit men vi var ute och gick så prata man med henne ett tag och gissa vad? hon och hennes syster Rebecca hade köpt kläder till Amina jätte sött:)

Någon ville att jag skulle skriva om förlossningen så tänkte skriva om det, men alla detaljer kommer inte med haha ;)

Den 20:e ringde jag till förlossningen och sa att jag hade gått övertiden, så sa de att jag fick åka dit när jag ville, så självklart åkte vi så snabbt vi kunde (man ville veta att allt var bra med lillan) så kom vi dit fick vänta typ 1timma innan de hade tid för oss, då blev det ultraljud, och då såg hon att det var för lite fostervatten och sa att jag skulle bli igångsatt(världens goaste tant!)sen gjorde vi ctg, sen gjorde en läkare en undersökning och se hur mogen livmodertappen var. efter det gick vi och åt sen ringde jag mamma och Sandra för att berätta att de skulle sätta igång mig. kl 14.00 blev jag igång satt med en gel de spruta in(den gjorde inte ont) Men efter någon minut börja det svida och sen gick det över till "mensvärk", Jimmie åkte hem för att hämta BB väskan så tiden gick super drygt men jag fick använda mobilen så ringde lite.
hjärtljuden försvann ibland så jag fick åka till förlossningen där de hade mer övervakning.
Timmarna gick hände inte speciellt mycket fick en massa pinvärkar, så kl 20.00 fick de ge mig morfin och något annan spruta för att livmodern skulle få slappna av, då var jag öppen 2cm.
Kl 22.00 börjar de riktiga värkarna kl 00.30 var jag öppen 4cm.
Jag tog lustgas när det gjorde alldeles för ont, men hjälpte inte så mycket så blev erbjuden massage så då fick jag det och det var helt underbart väkarna gjorde fortfarande förjäkligt ont, sen ville jag ha ryggmärgsbedövning och det var runt halv tre tre på morgonen, Bm hade förbrett med en nål i handen innan massagen, men sen efter massagen och när jag bad om det var jag öppen 8cm, så var ingen idé med det då.
Fick en väldans panik bad om kejsarsnitt men fick till svar, "Detta är det bästa för barnet och dig, och vill du egentligen ha kejsarsnitt? så bara att stå ut med smärtan ett tag till. Vet inte ritkigt hur många krystvärkar jag hade men 05.06 kom hon ut:) Det var lite svårt att prata med mig ibland för blev lite borta ibland men tur att lustgas finns, tyckte det hjälpte lite, men om man tänkte på smärtan så hjälpte det inte så mycket.
Men moderkakan kom inte ut på en gång de tog 40-50min. sen så var de tvungen sy 5stygn och det gjorde ondare att sy än när lillan kom ut! man fick bedövning men nej usch!
Men man kan inte beskriva känslan när man fick upp sitt barn på bröstet jag bara jaha vad gör jag nu då?
Jag hade skirvit i min förlossningspland att jag inte ville se något blod eller navelsträngen osv.
Men fick att se allt ändå haha men var inte så farligt:)
Jag spydde ca 3-4ggr då när jag hade som ondast. Men blev så sur när en bm sa det gör ont att föda barn! Man säger inte så! klart det gör ont det fattar väll vem som helst.
Men de som var med och förlöste var jätte snälla och peppa än jätte mycket.
Men jag trodde att det skulle göra ondare än vad det gjorde!

Men 1 enda dag med Amina vägde upp hela graviditeten och förlossningen, jag till jimmie igår jag vill ha 1 eller 2amina till haha, ja fast om många år!!

Blev ganska många detaljer ändå juh hha:p

Lillans navelsträng lossna förut skönt!

Jag vill inte amma när jag är ibland folk, vill vara ensam då och spelar ingen roll if jag sätter mig i annat rum blir stressad ändå så hör av er innan ni kommer upp så man ser if det passar:)

Over and out:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0