Tisdag

Kanske blond igen?
Visst trivs jag i brunt hår men kanske passar jag bättre i blond? Har inga bilder på denna datorn jag som brunett, så kan inte visa, kanske bli mörkare och ha ljusa slingor i? det tycker sis iaf :) sicket litet problem men vill ju iaf vara fin i håret när resten av mig ser ut som jag inte vet vad!

Händer idag
kanske städa? och göra min Jimmie glad :) ser hemskt ut här hemma usch! jag kan iaf städa något rum.
( storstädnig imorn )
Plugga matte blir!
och funderar på att spela lite sims2
och ta en promenad med Attack
Å så ringa Sandra :)


Graviditeten
Tänkte skriva av mig lite.. inte så intressant kanske men skönt att få ur sig:)

Jag fick reda på att jag var gravid i slutet av december, å självklart ringde jag frugan på en gång! hade på känn ett tag att jag var gravid. och Jimmie ringde Bergman, och min syster fick reda på det rätt tidigt oxå, men mamma var jag lite nervös att berätta det för men vet inte riktigt varför. ajja, vi berätta det inte för många att jag var gravid ville ha det hemligt tills det syntes ( och tills efter jag varit på första ultraljudet för att veta att allt såg bra ut, pga jag har epelepsi så var jag på första ultraljudet väldigt tidigt) och tills jag var i 3:e månaden, så risken för missfall inte skulle vara så stor, för ville inte att det skulle bli som förra gången.

Men jag kunde inte gå till skolan så mycket den första tiden av graviditeten spydde nästan varje dag och sov nästan konstant och orka inte ens prata i telefon. så folk misstänkte att jag var gravid, men sen kom de ut innan jag hann berätta de ( säger inte på vilket sätt ) så bara erkänna det;)

Fick många positiva kommentarer de trodde jag inte, så det gjorde mig verkligen glad! så bra att det kom ut ändå.

I början gick jag bara i stora mjukisbyxor och stora tröjor, mina gamla jeans kunde jag inte ha mina höfter hade blivit så stora så köpte mammabyxor i 3månaden tror jag då tröttna jag på att gå i mjukisvarje dag.
Ajja tillbaka till lite mer om graviditeten.
Jag  skulle aldrig tänka mig att göra en frivilligabort inte när det är med Jimmie ( den bästa killen någonsin )
så det var helt uteslutet! men jag var väldigt orolig för att det skulle bli missfall.. så min Sara har bett väldigt mycket för bebisen och det gav resultat. och varit rädd att komma till ultraljudet och de skulle säga tyvärr vi måste göra en abort, men allt har sett jätte bra ut! men har ändåså varit orolig inför varje ultraljud ( varit på 3) och den 16:e Juni blir det ett 4:e är orolig inför de men ska be Sara fortsätta Be för att allt ska vara bra med min lilla bebis!
Inte lång tid kvar nu, så börjar bli orolig inför förlossnigen men Jimmie och mamma ska vara med som tur är!
och hur allt kommer bli efter.. kommer man klara av detta? men tur att man har en väldigt stöttande familj som kommer hjälpa en mycket! och vilka kompisar kommer jag a kvar? inte många iaf, det har man redan börja märkt. Har bara 2st som jag är helt säker på att jag kommer ha kvar. Sara vet att hon är en av dom <3
Och tänk ifall förlossningen går fel? barnet dör eller ifall det blir plötslig späddbarnsdöd ( visst man kanske inte ska tänka på det, men det gör jag ändå) det gör nog alla gravida någon gång.
Men hon verkar må bra i magen iaf!
Och alla dessa humörsvägningar! blir galen på mig själv värre än när jag gick på p-piller! tycker synd om jimmie, men men han får att ta och stå ut!;) och känns som att det är ingen idé att göra iordning sig längre känner mig lika ful ändå och tjock! men det är de värdt! 
Fått en bok av mammi som jag läser som är väldigt bra! en massa frågor och svar (y)
kommer inte på så mycket mer och skriva men fått ur mig en del iaf.



vad har hänt?
så här brukade det inte vara mellan oss!
växt i från varanda? eller vet vi att en förändring snart kommer komma?
Men jag älskar dig jätte mycket! och kommer finnas för dig om du behöver mig!


Kommentarer
Postat av: Madde

Kommer bli kul att följa dig under din graviditet :)

2009-05-20 @ 17:02:58
URL: http://maddeflikkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0